Saturday, June 14, 2014

អត្ថប្រយោជន៍សុខភាពនៃផ្លែទន្លាប់ - Health Benefits of Persimmon

ដកស្រង់ពីអត្ថបទ Health Benefits of Persimmon


ផ្លែទន្លាប់ ឬ Persimmon (មកពីភាសាក្រិក Diospyros មានន័យថា "ផ្លែឈើរបស់ព្រះ") ផ្លែទន្លាប់ មិនមែនជាផ្លែឈើ ក៏ប៉ុន្តែវាជាផ្លែ Berry មូលដ៏ធំមួយ ប្រកបដោយទឹកដម មានសំបករលូនហើយ ស្តើង មានព៌ណខុសប្លែកពីគ្នា (ពីពណ៌លឿងទៅពណ៌ទឹកក្រូច) អាស្រ័យលើកម្រិតនៃភាពទុំជោរ។ សាច់ផ្លែទន្លាប់ (pulp) គឺ ទន់ ដូចខ្ទិះ (creamy) ស្អឹតរមួត (gelatinous) ពេលដែលវាទុំជោរ ។

Persimmon (Diospyros—Greek for “fruit of the gods“) is really not a fruit, but a large, round, succulent berry, with a smooth, thin peel of variable color (from yellow to brilliant orange), depending on the degree of ripening. The pulp is soft, creamy, almost gelatinous when the fruit is fully ripe.
ដ៏
ផ្លែទន្លាប់ទុំ វាផ្អែមហើយមាន "រស់ជាតិដូចទឹកឃ្មុំ" ។ ផ្នែកខ្លះនៃសាច់របស់វា អាចប្រែទៅជាពណ៌ ត្នោត នេះមិនមែនដោយសារតែវារលួយខូចនោះឡើយ តាមពិត គឺ ដោយសារតែជាតិស្ករក្នុងផ្លែ ។

A ripe persimmon tastes very sweet and has a “honey flavor”. Some parts of the flesh may turn brown but this is not because it has turned bad, but is actually the sugar in the fruit

ផ្លែទន្លាប់ ក៏ដូចជាស្វាយដែរ មិនត្រូវបានយកទៅកិនជាទឹក (juiced) ទេ ជាធម្មតា គឺ យើងទទួល ទានផ្លែតែម្តង ជួនកាលយើងយកវាទៅកិនធ្វើជាទឹកក្រឡុក smoothies ។ ផ្លែទាំងអស់នេះ ជា ប្រភពនៃអាហារសរសែ វាមានរស់ជាតិឆ្ងាញ់ និង សម្បូូរទៅដោយសារធាតុបំប៉ន ។

Persimmons are usually not juiced but are eaten on its own, like a mango, or pureed or for making smoothies. They are highly fibrous, delicious and nutritious.

អត្ថប្រយោជន៍អាហារូបត្ថម្ភ 

ផ្លែទន្លាប់ ជាប្រភពដ៏ល្អនៃសារជាតិអាហារូបត្ថម្ភ (phytonutrients) មួយចំនួន :

  • cryptoxantin - ផ្ដល់ពណ៌ទឹកក្រូចដ៏អស្ចារ្យ 
  • catechins និង gallocatechins ជាសារធាតុប្រឆាំងអុកស៊ីតកម្ម ដែលស្ថឹតនៅក្នុងក្រុមគ្រួសារ នៃសារជាតិ flavonoids ត្រូវគេទទួលស្គាល់ថា មានលក្ខណៈសម្បត្តិប្រឆាំងនឹងការរលាក និង នឹងការហូរឈាម hemorrhagic 
  • អាស៊ីត betulinic (betulinic acid) ប្រឆាំងនឹងជម្ងឺមហារីក
  • បែតា carotene (beta carotene lycopene សារជាតិ lutein និង  zeaxanthin ព្រមទាំង  cryptoxanthin ជាសារធាតុប្រឆាំងអុកស៊ីតកម្ម ជួយទប់ស្កាត់រ៉ាឌីកាល់សេរី (free radicals) និង ការពារជម្ងឺមហារីក 

ផ្លែទន្លាប់ជាប្រភពដ៏ប្រពៃនៃវីតាមីន A, C, និង ជំពូកវីតាមីន B ចម្រុះ ។ ផ្លែទន្លាប់ សម្យូរទៅដោយ សារធាតុខនិជ (minerals) រួមមាន កាល់ស៉្យូម (calcium)  ប៉ូតាស៉្យូម (potassium) ជាតិដែក (iron) ម៉ង់ហ្គាណែ (manganese) ផូស្វ័ រ (phosphorus) និង ទង់ដែង (copper)

Nutritional Benefits

Persimmon is an excellent source of a few known phytonutrients:

  • cryptoxantin that gives it the brilliant orange color
  • catechins, gallocatechins are anti-oxidants from the flavonoids family, known to have anti-inflammatory and anti-hemorrhagic properties
  • anti-tumor compound betulinic acid
  • beta carotene, lycopene, lutein, zeaxanthin, and cryptoxanthin are anti-oxidants that help neutralize free-radicals and prevent oxidation and cancer
Persimmon is rich in vitamin A, C, the B vitamins. In the minerals department, it is dense-packed with calcium, potassium, iron, manganese, phosphorus and copper.

អត្ថប្រយោជន៍សុខភាព 

ផ្លែទន្លាប់មានលក្ខណៈសម្បត្តិនៃសារធាតុបញ្ចុះលាមក (laxative) និង ជាតិទឹក/វត្ថុធាតុរាវ (diuretic) ហើយត្រូវបានផ្ដល់ជាអនុសាសន៍សម្រាប់មនុស្សដែលទទួលរងផលប៉ះពាល់ ជាពិសេស មានបញ្ហា ថ្លើម ។ វាជាផ្លែឈើដែលសម្បូរទៅដោយសារធាតុផ្តល់ថាមពល ។ នេះហើយជាមូលហេតុ ដែលវា ត្រូវបានផ្ដល់អនុសាសន៍សម្រាប់កុមារ មនុស្សលេងកីឡា និង មនុស្សដែលនឿយហត់ផ្នែករាង កាយ ឬ ផ្លូវចិត្ត ។ 

ខាងក្រោមនេះ ជាលក្ខណៈសម្បត្តិព្យាបាល និង មានសុខភាពល្អផ្សេងៗ នៃផ្លែឈើដ៏ផ្អែមនេះ:

Health Benefits

Persimmon does have laxative and diuretic properties and is particularly recommended for people suffering from liver problems. It is also an energy-dense fruit. That’s why it is recommended for children, people playing sports and who are physically or mentally tired.

Below are various therapeutic and healthy properties of this very sweet fruit:

ផ្តាសាយ និង ជម្ងឺគ្រុនផ្តាសាយ

គួរអរគុណដល់វីតាមីន ដែលផ្ទុកនៅក្នុងផ្លែទន្លាប់ វាមានប្រសិទ្ធិភាពខ្ពស់ក្នុងការពង្រឹងមុខងារ ប្រព័ន្ធភាពស៊ាំ (immune system) និង អាចជួយបន្ថយរោគសញ្ញានៃ ជម្ងឺគ្រុនផ្តាសាយ និង ផ្តាសាយ ព្រមទាំង មេរោគឆ្លង ឬ លក្ខណៈប្រភេទនៃការរលាក (inflammatory conditions) ផ្សេងៗ ទៀត ។

Cold and flu:  Thanks to its content in vitamin C, persimmon is highly effective in enhancing the immune system function and can help relieve the symptoms of flu and cold, as well as many other infectious or inflammatory conditions.

ទល់លាមក: 

ផ្លែទន្លាប់ មានលក្ខណៈសម្បត្តិនៃសារធាតុបញ្ចុះលាមកដ៏អស្ចារ្យ ដោយសារតែជាតិ សរសៃ និង ជាតិទឹកដែលផ្ទុកនៅក្នុងផ្លែ វាអាចជាឱសថធម្មជាតិ ដ៏មានឥទ្ធិពលកព្យាបាលបញ្ហាទល់លាមក ។

Constipation:  Due to its high content in fiber and water, persimmon does have excellent laxative properties that can be a powerful natural remedy for constipation.

ឥទ្ធិពលក្នុងការបង្កើនការបញ្ចុះទឹកមូត្រ

ផ្លែទន្លាប់ មានលក្ខណៈសម្បត្តិនៃសារធាតុបង្កើនការបញ្ចុះទឹកនោមដ៏អស្ចារ្យ ដោយសារតែសារ ធាតុប៉ូតាស៉្យូមនិងជាតិកាលស៉្យូមដែលផ្ទុកនៅក្នុងផ្លែ ។ បរិភោគផ្លែទន្លាប់មួយថ្ងៃមួយផ្លែជាវិធីដ៏ មានប្រសិទ្ធិភាពក្នុងការទប់ស្កាត់ ឬ បន្ថយភាពផ្ទុកទឹកនៅក្នុងរាងកាយ ។ បរិភោគផ្លែទន្លាប់ជារៀង រាល់ថ្ងែ វាល្អប្រសើរជាងការប្រើថ្នាំបញ្ចុះទឹកនោមទាំងឡាយ  ដោយហេតុថាផ្លែទន្លាប់ មិនបង្ករការ បាត់បង់នូវសារធាតុប៉ូតាស៉្យូម ដូចឱសថបញ្ចុះទឹកមូត្រមួយចំនួន ដែលត្រូវបានបានគេស្គាល់ និង តផ្សារភ្ជាប់ទៅនឹងការបាត់បង់នៃសារធាតុប៉ូតាស៉្យូម 

Diuretic effect:  Persimmon does have excellent diuretic properties, due to its high content in potassium and calcium. Eating a persimmon a day is an effective way to prevent or relieve water retention. Daily consumption of persimmon is better than the use of diuretic drugs, since persimmon does not cause potassium loss which is associated with many known diuretics.

សម្ពាធឈាមខ្ពស់

ជួយកាត់បន្ថយសម្ពាធឈាមខ្ពស់ និង ទប់ស្កាត់បញ្ហាបេះដូងមួយចំនួន ដែលទាក់ទិននឹងជម្ងឺ លើសឈាម ។

High blood pressure:  Helps reduce high blood pressure and prevent many heart conditions associated with hypertension.

សុខភាពថ្លើម និង បន្សាបជាតិពុលនៅក្នុងរាងកាយ

ផ្លែទន្លាប់ គឺ ជាប្រភពដ៏អស្ចារ្យនៃអុកស៊ីតប្រឆាំង ដែលដើរតួនាទីយ៉ាងសំខាន់ ចំពោះសុខភាពថ្លើម និង ការបន្សាបជាតិពុលទាំងឡាយនៅក្នុងរាងកាយ ។ អុកស៊ីតប្រឆាំង ជួយបន្សាបជាតិពុល និង សារធាតុផ្សេងៗ ទៀតនៅក្នុងរាងកាយ វាការពារ និង ព្យាបាលការខូចខាត ដែលបង្កឡើងដោយ រ៉ាឌីកាល់សេរី (free radicals) ។

Liver health and body detoxification:  Persimmon is an excellent source of anti-oxidants which play a key role in liver health and body detoxification. Anti-oxidants help neutralize toxins and other harmful substances in the body, prevent and treat the damages caused by free-radicals.

ផ្គត់ផ្គង់ថាមពលតាមបៀបបទធម្មជាតិ

ផ្លែទន្លាប់ជាផ្លែឈើដែលអាចរំលាយបានយ៉ាងងាយស្រួល ហើយវាក៏ផ្តល់នូវថាមពលត្រៀម ( បែប បទជាជាតិស្ករ) ដើម្បីទ្រទ្រង់សកម្មភាពដែលតម្រូវឱ្យប្រើប្រាស់ថាមពល។ មូលហេតុនេះហើយ បានជាគេបានផ្ដល់ជាអនុសាសន៍ជាពិសេសសម្រាប់កុមារ និង អ្នកកីឡា ឬ អ្នកសកម្មផ្នែករាង កាយ ។

Natural energizer:  Persimmons are highly digestible fruits and also provide a lot of readily available energy (in the form of sugars) to sustain any energy-requiring activity. That’s why they are particularly recommended for children and people who practice sports or other physical activities.

ភាពតានតឹង អស់កម្លាំង និង ល្ហឹតល្ហើយ

ដោយសារតែជាតិស្ករ និង ប៉ូតាស៉្យូមមានកម្រឹតខ្ពស់ ទឹកផ្លែទន្លាប់អាចជួយពង្រឹងរាងកាយជាមួយ នឹងថាមពល កាត់បន្ថយរោគសញ្ញានៃភាពតានតឹង ល្ហឹតល្ហៃ អស់កម្លាំង ដោយមិនចាំបាច់ប្រើថ្នាំ គ្រាប់ បង្កើនកម្លាំង និង អាហារូបត្ថម្ភពិសេស ។

Stress, tiredness and fatigue:  Due to their high content in sugars and potassium, persimmon juice can help reinforce the body with energy and relieve the symptoms of stress, fatigue and tiredness without the need to use special energetic and nutritional supplements.

No comments:

Post a Comment