Friday, May 30, 2014

អាហារ ៥ ប្រភេទសម្បូរទៅដោយជាតិដែកជាងសាច់គោ

តម្រូវការអាហារូបត្ថម្ភរបស់ស្ត្រីមានការផ្លាស់ប្តូរ ជាពិសេសក្នុងអំឡុងពេល មករដូវ (menstruation) មានផ្ទៃពោះ (pregnancy) បំបៅដោះកូន (breastfeeding) និង ការអស់រដូវ (menopause) ។ ស្ត្រីត្រូវ ការសារធាតុចិញ្ចឹមជាអតិបរមា (ជាងបុរស) ជាពិសេសជាតិដែក (iron) និង ជាតិកាល់ស៉្យូម (calcium) ដើម្បីសុខភាពបន្តពូជរបស់ខ្លួន ។  

ស្វែងយល់អំពីតម្រូវការអាហាររូបត្ថម្ភបន្ថែមសម្រាប់ស្ត្រី ==> "អាហាររូបត្ថម្ភ - តម្រូវការបន្ថែម សម្រាប់ស្ត្រី"



Five foods that have more iron than steak

ដកស្រង់ពីទស្សនាវត្តី សុខភាពស្រ្តី - Women's Health


Iron is one of those super-important yet hard-to-get nutrients that can make a huge difference in how you feel day to day

The USDA recommends that women aim for 18 milligrams per day of this nutrient.

Kidney beans

Kidney beans

These legumes have four milligrams of iron per cup—along with 941 kilojoules, zero grams of fat, and an incredible 40 grams of protein. 

Lentils

Lentils

A cup of cooked lentils gives you 6.59 milligrams of iron. That’s in addition to 50 grams of complex carbs and 18 grams of protein.

Spinach

Spinach

This is an iron superstar. It really is so high in mineral: one cup of cooked spinach has 6.4 milligrams—for just 167 kilojoules.

Oysters

Oysters

An 85g serving clocks in at 6.7 milligrams of iron—more than a third the amount you need per day. Oysters pack some protein and other minerals, too, like zinc. 

Sesame seeds


Sesame seeds

Each quarter cup of these nutty, crunchy seeds has 5.2 milligrams of iron. They're high in fat—each quarter cup contains about 17 grams

No comments:

Post a Comment