Friday, March 21, 2014

រដូវជម្ងឺគ្រុនផ្តាសាយ (Flu season)



យោងតាមអត្ថបទមួយរបស់សាលាអនាម័យ និង វេជ្ជសាស្ត្រត្រូពិក (Hygiene & Tropical Medicine) នៃ ទីក្រុងឡុង បានបញ្ចាក់ថា លំហាត់ប្រាណ ដូចជា ការរត់ ការជិះ ឬ ធាក់កង់ ក្នុង ល្បឿនលឿន ឬ កីឡាប្រកួតប្រជែងផ្សេង អាចការពារជម្ងឺផ្តាសាយ ។

អ្នកស្រាវជ្រាវ លោកវេជ្ជបណ្ឌិត Alma Alder បានមានប្រសាសន៏ថា ក្នុងករណីជំងឺគ្រុនផ្តាសាយ ១០០ ករណី ក្នុង ១,០០០ នាក់អាចបង្ការបាន ដោយការហាត់ប្រាណ ដែលមានលក្ខណៈ អាំងតង់ ស៊ីតេ (high intensity ) ខ្ពស់ ។ លោកវេជ្ជបណ្ឌិត Alma បានមានប្រសាសន៏ផងដែរថា យ៉ាងហោច ណាស់យើងត្រូវចំណាយពេល ២ ម៉ោង និង ៣០ វិនាទី ជារៀងរាល់សប្តាហ៍ នោះយើងនឹងមាន ឱកាសច្រើនគេចផុតពីជម្ងឺគ្រុនផ្តាសាយ ។

ចំណែកលោក Kim Sampson នាយកប្រតិបត្តិនៃក្រុមជំនាញផ្នែកជម្ងឺគ្រុនផ្តាសាយ បានមាន ប្រសាសន៍ថា បើយើងលើកពីទស្សនៈវិទ្យាសាស្រ្តវិញ ការស្ទង់មតិ គឺ វាពិបាកក្នុងការផ្ទៀងផ្ទាត់ ឬ សន្មត់ថាអាចយកជាផ្លូវការបាន ។ លោក Kim បានស់ង្កត់ធ្ងន់ទៅលើ "ការហាត់ប្រាណជាប្រចាំ របបអាហារល្អ និង សុខុមាលភាពទូទៅ អាចជួយបង្កើនភាពស៊ាំរបស់យើង ការពារនឹងជម្ងឺផ្តាសាយ  

លោក Kim បានមានប្រសាសន៏ថា "វិធីដ៏ល្អបំផុត គឺ  ការការពារតាមរយៈ ការទទួលថ្នាំបង្ការ ដើម្បីជៀសវាងពីជម្ងឺ និង ការឆ្លងរាលដាលនៃគ្រុនផ្តាសាយដល់អ្នកដ៏ទៃ"  ។

Source ninemsn, Health & Well-being "Exercise can prevent flu"


** ជារៀរាល់ឆ្នាំក្នុងអំឡុងខែមិនា មុនពេលរដូវផ្តាសាយបានខឹតចូលមកដល់ នៅកន្លែងធ្វើការ តែងតែជម្រុុញអោយបុគ្គលិកគ្រប់ៗ រូប ចាក់ថ្នាំបង្ការជម្ងឺផ្តាសាយ ដោយមិន គិតប្រាក់ ។ 



No comments:

Post a Comment